Ateizm Üzerine Sözler

Yarattıklarını cezalandıran ve ödüllendiren ya da bizim yaşayacağımız bir irade türüne sahip bir tanrı düşünemiyorum. Bedensel ölümden sonra kişinin yaşamını sürdürdüğüne ne inanırım, ne de inanacağım… ~ A. Einstein / Ideas and Opinions, 1930

İnanç , gerçeği bilmek istememektir. ~ Nietzsche

Ben bir ateistim, hepsi bu. Ben birbirimize karşı iyi olmaktan, başkalarına yardım etmekten başka bir şeye inanmıyorum. ~ Katharine Hepburn

İnanç aklın yok edilmesinden başka bir şey olamaz.İnanç kesinlikle kavranamacak olan şeylere karşı sessizce tapınmadır.Bu nedenle inanç insanın kendisini inanmazlığa teslim etmesidir ~ Voltarie

Tanrı’yı yahudilerin öldürdüğüne inansam, yahudilere tapınırdım. ~ Bill Hicks

Biz Tanrı’yı oynamazsak, kim oynayacak? ~ James Watson

Ateizm çok az zeki insanın yardımcısıdır. ~ Voltaire

Dinlerin hepsi fabl, mitoloji gibiler. ~ Thomas Jefferson

Kiliseler hiçbir zaman insanların özgürlüklerinin koruyuculuğunu yapmamıştır. ~ James Madison

Deniz fenerleri kiliselerden daha yardımcıdır. ~ Benjamin Franklin

Düzgün okunduğunda, İncil ateizm için en büyük güçtür. ~ Isaac Asimov

Ateist hiçbir görünmez desteğe sahip olmayan insandır. ~ John Buchan

Ben neden bir ateistim? Kısa yanıt hiçbir alternatifi kabul etmiyor olmam. Onları inandırıcı bulmuyorum. Entellektüel gururu suçlayarak, botun diğer ayakta olduğu söylenebilir. Ateistler kesinlik hakkında hiçbir şeyi bildiklerini iddia etmezler, inananlar her şeyi bilirler. ~ Barbara Smoker

Hangisi daha tehlikeli: fanatizm mi yoksa ateizm mi? Fanatizm kesinlikle birkaç bin daha tehlikeli; ateizm asla kanlı bir tutku vermez insana ancak fanatizm verir; ateizm suçun karşısındadır, fanatizm ise suçu işlememeye yönlendirir. ~ Voltaire

Ateizme din demek, kel birini saç rengiyle çağırmak gibidir. ~ Don Hirschberg, Ann Landers’a yazdığı bir mektupta.

Bir ateistin tanrının olmadığına ilişkin bir kanıt aramasına gerek yoktur. Yalnızca tanrının olup olmadığı sorusunun kurtadamın olup olmadığı sorusu ile hemen hemen aynı seviyede olduğuna inanmaktır. ~ John McCarthy

Ben yeniden doğmuş bir ateistim. ~ Gore Vidal